fbpx

 

Algemene voorwaarden voor dienstverlening

 

DOOR:
Paula Snippe Coaching (PSC)

gevestigd te Utrecht en kantoorhoudende te Utrecht, Lessinglaan 105 3533 AV Utrecht, ingeschreven bij Kamer van Koophandel Utrecht onder nummer 69646996, hierna te noemen: PSC.

 

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, programma’s, opdrachten, werkzaamheden en overeenkomsten van PSC waarop PSC deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken. Ze zijn tevens van toepassing als de opdrachtgever zelf cliënt is en op de relatie met de cliënt.

 

  1. Deze algemene voorwaarden gelden onherroepelijk mede ten behoeve van werknemers van PSC, door PSC ingeschakelde derden en personen voor wiens handelen of nalaten PSC aansprakelijk kan zijn.

 

  1. De toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de opdrachtgever wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.

 

  1. Definities
    In deze algemene voorwaarden is:

     

    1. de opdrachtgever: iedere natuurlijke of rechtspersoon die opdracht geeft tot de diensten van PSC;
    2. de opdracht: de overeenkomst tussen PSC en de opdrachtgever;
    3. de cliënt: de persoon die door PSC is geaccepteerd voor coaching of training en die voor die begeleiding heeft gekozen op basis van vrijwilligheid en met de bereidheid  tot persoonlijke inzet. De cliënt heeft ook ingestemd met de bepalingen in deze algemene  voorwaarden die hem of haar aangaan.

 

  1. Inspanningsverplichting Paula Snippe Coaching
    1. PSC verplicht zich tot het naar beste kunnen, inzicht en vermogen uitvoeren van de werkzaamheden zoals omschreven in de opdracht.
    2. PSC heeft als doel de opdrachtgever te helpen bij het halen van een doelstelling en/of resultaat. Dit doet PSC door middel van training, advies of coaching. PSC heeft dus een inspanningsverplichting om naar beste kennis en kunde te begeleiden. Resultaten zijn echter van meerdere factoren en omstandigheden afhankelijk, waaronder mede de inspanningen van cliënt zelf. Gezien de aard van deze werkzaamheden kan het bereiken van het resultaat niet worden gegarandeerd. 

 

  1. Opdrachten
    1. Opdrachten worden uitsluitend aanvaard door PSC. Dit geldt ook indien het uitdrukkelijk of stilzwijgend de bedoeling is dat de opdracht door een bepaalde persoon wordt uitgevoerd. Artikelen 7:404 en 407 lid 2 van het Burgerlijk Wetboek zijn niet van toepassing.
    2. De opdracht vangt aan door een intake met de opdrachtgever, dan wel met de cliënt.
    3. De opdrachtgever stelt de benodigde informatie, tijd en medewerking die nodig zijn voor het uitvoeren van de opdracht beschikbaar. Voorstellen en offertes zijn gebaseerd op de informatie die door opdrachtgever is verstrekt. Opdrachtgever staat ervoor in dat hij alle essentiële informatie aan PSC verstrekt.
    4. PSC is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat PSC is uit gegaan van door de opdrachtgever/cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
    5. PSC brengt bij een persoonlijk coachtraject een voorstel/offerte uit met daarin onder meer een opgave van de kosten. De geldigheidsduur van een voorstel/offerte bedraagt 10 weken. Indien de opdrachtgever het voorstel accepteert kan hij dit bevestigen door het voorstel/offerte rechtmatig te ondertekenen en aan opdrachtnemer per post of e-mail terug te geven/sturen. De datum waarop de aanvaarding door PSC is ontvangen, is de ingangsdatum van de overeenkomst.
    6. Aangaande het businessprogramma Moms in Business Totaal betaalt deelnemer aan PSC voor aanvang van het
      programma een bedrag van €2950,- exclusief 21% BTW (€3569,50 inclusief 21% BTW) of in 3 termijnen van €1050,- exclusief 21% BTWen voor het programma Moms in Business Balans €1600,- exclusief 21% BTW (€1936,- inclusief 21% BTW).
    7. Indien een tussentijdse wijziging in de opdracht of opdrachtuitvoering ontstaat door toedoen van de opdrachtgever, zal PSC de noodzakelijke aanpassingen aanbrengen. Indien zo’n aanpassing leidt tot meerwerk, zal dit als een aanvullende opdracht aan de opdrachtgever worden bevestigd.
    8. De opdrachtgever vrijwaart PSC voor schadevergoedingsvorderingen van derden die verband houden met voor de opdrachtgever verrichte werkzaamheden, inclusief de kosten van verweer tegen die vorderingen.

 

  1. Annulering
    1. Indien omstandigheden het voor de opdrachtgever noodzakelijk maken de opdracht te beëindigen en er in goed overleg geen andere oplossing mogelijk is, kan de opdracht worden beëindigd. Deze beëindiging gebeurt schriftelijk en gemotiveerd. De opdrachtgever is hierbij verplicht 100% van de factuurwaarde van het tot dan toe uitgevoerde werk te betalen en 75% van de factuurwaarde van het werk dat in de zes weken na beëindiging van de opdracht zou worden uitgevoerd.
    2. Voor de annulering van trainingen en workshops gelden eventuele voorwaarden die voor de betreffende training of workshop schriftelijk worden vastgelegd.
    3. Ingeval de opdrachtgever/cliënt zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet nakomt, is PSC gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, zonder verlies van zijn aanspraak op de overeengekomen vergoeding, onverminderd het recht van PSC op volledige schadevergoeding.

 

  1. Einde overeenkomst
    De overeenkomst eindigt automatisch met onmiddellijke ingang:
    1. aan het einde van een eventueel overeengekomen duur van de opdracht;
    2. door ontbinding van PSC;
    3. met wederzijds goedvinden;
    4. door faillietverklaring dan wel surseance van betaling van de opdrachtgever/cliënt.

 

  1. Overmacht
    1. Indien er zich omstandigheden voordoen waar PSC geen invloed op heeft en die haar niet zijn aan te rekenen, kan PSC zich beroepen op overmacht. Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buiten komende oorzaken, voorzien of niet voorzien, waarop PSC geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor PSC niet in staat is haar verplichtingen na te komen.
    2. PSC heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen, indien de omstandigheid die (verdere) nakoming verhindert, intreedt nadat PSC haar verbintenis had moeten nakomen.
    3. De verplichtingen van PSC kunnen dan ten hoogste twee maanden worden opgeschort. Na die termijn zijn partijen bevoegd om de overeenkomst te ontbinden zonder dat er in dat geval een verplichting tot schadevergoeding bestaat.
    4. Indien PSC bij het intreden van de overmacht al gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan, of slechts gedeeltelijk aan haar verplichtingen kan voldoen, is zij gerechtigd het reeds uitgevoerde c.q. uitvoerbare deel afzonderlijk te factureren en is de opdrachtgever/cliënt gehouden deze factuur te voldoen als betrof het een afzonderlijk contract. Dit geldt echter niet als het reeds uitgevoerde c.q. uitvoerbare deel geen zelfstandige waarde heeft.

 

  1. Betaling en tarieven
    1. Bij coachingsopdrachten wordt in 3 termijnen voldaan; voorafgaand aan de 2e sessie, 4e sessie en de 6e sessie. Tenzij is overeengekomen om voorafgaand aan het traject de totale som te betalen.
    2. Bij Moms in Business kan worden gekozen voor betaling in 1 of in 3 termijnen. De 1e termijn wordt voldaan voor aanvang van het programma, de 2e termijn na 4 weken en de 3e termijn na 8 weken.
    3. Bij re-integratie, trainingen en workshops vindt declaratie plaats op basis van uitgevoerde (deel-)opdrachten, waarbij declaratiemomenten schriftelijk worden vastgelegd.
    4. Op de totale kosten wordt het geldende BTW-tarief in rekening gebracht.
    5. Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, op een door PSC aan te geven wijze in de valuta waarin is gefactureerd.
    6. Na het verstrijken van 14 dagen na de factuurdatum is de afnemer in verzuim.
    7. Declaraties worden door opdrachtgever goedgekeurd door betaling of als niet binnen 30 dagen schriftelijk wordt gereageerd. Indien de opdrachtgever in gebreke van betaling blijft kan PSC de vordering incasseren en de uitvoering van de opdracht opschorten. De incassokosten van PSC door bedoelde nalatigheid om tijdig te betalen, zijn voor rekening van opdrachtgever.
    8. De opdrachtgever is niet gerechtigd de betaling van de declaraties van PSC op te schorten of de declaraties te betalen door middel van verrekening.
    9. In geval van liquidatie, faillissement of surseance van betaling van de opdrachtgever/cliënt zullen de vorderingen van PSC en de verplichtingen van de opdrachtgever/cliënt jegens PSC onmiddellijk opeisbaar zijn.

 

  1. Vertrouwelijkheid
    1. Informatie en gegevens van de cliënt worden als vertrouwelijk aangemerkt en slechts na overleg met de cliënt aan derden verstrekt.

 

  1. Intellectueel eigendom
    1. Alle door PSC verstrekte stukken, zoals trainingen, lessen, cursusmateriaal, rapporten, adviezen, ontwerpen, schetsen, tekeningen, software enz. zijn en blijven eigendom van PSC
    2. Deze verstrekte stukken zijn uitsluitend bestemd om te worden gebruikt door de cliënt en mogen niet door hem zonder voorafgaande toestemming van PSC worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt, of ter kennis van derden gebracht.
    3. PSC behoudt zich de rechten en bevoegdheden voor die haar toekomen op grond van de Auteurswet.

 

  1. Beperking aansprakelijkheid
    1. PSC heeft een bedrijfs- en beroepsaansprakelijkheidsverzekering afgesloten bij Hiscox.
    2. Met betrekking tot de uitgebrachte adviezen kan PSC nimmer aansprakelijk worden gesteld voor de uitvoering en de gevolgen daarvan.
    3. Tenzij sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid van PSC of van met leiding van zijn bedrijf belaste personen, is PSC nimmer aansprakelijk voor schade ontstaan ten gevolge van de opdracht.
    4. Werknemers van PSC zijn nimmer persoonlijk aansprakelijk tegenover de opdrachtgever.
    5. Het recht op schadevergoeding vervalt één jaar nadat de opdrachtgever bekend werd of behoorde te zijn met de schade en de aansprakelijkheid van PSC
    6. De uitsluiting en beperking van aansprakelijkheden zoals opgenomen in de voorgaande artikelleden is nadrukkelijk ook van toepassing jegens de cliënt.

 

  1. Klachten
    1. PSC heeft als uitgangspunt het sociaal en correct omgaan met haar cliënten. Toch kan het gebeuren dat de opdrachtgever ontevreden is over de manier waarop hij door PSC is behandeld. Een klacht betekent dat er iets is misgegaan met de dienstverlening. Het is dus niet alleen voor de opdrachtgever en/of cliënt, maar ook voor PSC van belang om deze klacht in behandeling te nemen.
    2. Voor de afhandeling van klachten maakt PSC gebruik van de klachtencommissie van de beroepsvereniging NOBCO waar PSC bij is aangesloten.
    3. Klachten over de verrichte werkzaamheden dienen door de opdrachtgever/cliënt binnen 8 dagen na ontdekking, doch uiterlijk binnen 14 dagen na voltooiing van de betreffende werkzaamheden schriftelijk te worden gemeld aan PSC.
    4. Indien een klacht gegrond is, zal PSC de werkzaamheden alsnog verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de opdrachtgever/cliënt aantoonbaar zinloos is geworden. Dit laatste dient door de opdrachtgever schriftelijk kenbaar te worden gemaakt.

 

 

  1. Verhindering

Bij verhindering tijdens een persoonlijk coachtraject meldt de cliënt dit uiterlijk twee werkdagen voor de volgende afspraak, voor  12.00 uur.  Indien de cliënt binnen een korter tijdsbestek afzegt wordt de afspraak in rekening gebracht. Ter illustratie: een afspraak op dinsdag moet uiterlijk de vrijdagmorgen daaraan voorafgaande worden afgezegd. PSC kan hiervan afwijken indien er een geldige reden is voor de verhindering. PSC zal dit naar eigen inzicht beoordelen.

 

  1. Voorbereiding persoonlijk coachtraject
    1. De cliënt levert informatie (zoals huiswerkopdrachten) voor de volgende afspraak uiterlijk twee werkdagen van tevoren aan, voor 12.00 uur.
x

Kies zelf jouw gebruikservaring!
Door het gebruik van cookies kunnen wij onze site beter later werken en jou relevante informatie laten zien via video's en social media.
Door akkoord te gaan, accepteer je het gebruik van cookies in overeenstemming met ons privacy statement.

Ik accepteer Ik weiger Privacy statement